Frågor & Svar

Här finner du svar på många vanliga frågor. Om något känns oklart, ta gärna en titt på frågorna och svaren nedan.

Hur skapar jag en rutin?

Se till att du befinner dig på fliken "Smart Resa".
Peka på "Mina rutiner" längst upp till höger.

Du bör nu se vyn "Rutiner". Denna vy listar alla dina rutiner.
För att lägga till en rutin pekar du på "+" längst upp till höger.

På formuläret som nu visar sig beskriver du en typisk rutinresa du ofta gör.
Peka sedan på "Lägg till".

Lägg till så många rutiner du vill använda. Du kan skapa ytterligare rutiner samt ändra befintliga när som helst vid ett senare tillfälle.

Hur ändrar jag en existerande rutin?

Se till att du befinner dig på fliken "Smart Resa".
Peka på "Mina rutiner" längst upp till höger.

Du bör nu se vyn "Rutiner". Denna vy listar alla dina rutiner.
För att ändra pekar du på den rutin du vill ändra.

Uppdatera formuläret för ändra rutinen. Förändringarna sparas automatisk.

Hur tar jag bort en existerande rutin?

Se till att du befinner dig på fliken "Smart Resa".
Peka på "Mina rutiner" längst upp till höger.

Du bör nu se vyn "Rutiner". Denna vy listar alla dina rutiner.
För att ta bort en rutin pekar du först på ändra och sedan den röda ikonen för rutinen du vill ta bort. Bekräfta med "Ta bort".

Var är mina smarta resförslag?

För att få smarta resförslag behöver du en prenumeration. Du behöver ocskå se till att du har skapat en eller flera rutiner genom att peka på "Mina rutiner".

Om du gjort ovan och fortfarande inte ser några smarta resförslag, kan du försöka att avinstallera Res Smart och sedan hämta appen från App Store igen. Prova ocskå att starta om din iPhone.

Skulle du, trots prenumeration, skapade rutiner och ominstallation inte se några förslag bör du kontakta mig så jag kan hjälpa dig omgående.

Kan jag använda Res Smart utan prenumeration?

Du kan självklart använda Res Smart utan en prenumeration. Dock kommer Smart Resa inte att vara aktiverad och du kommer inte kunna använda Res Smart på din Apple Watch. Tänk bara på att Smart Resa är den primära funktionen som gör det möjligt för appen att lära sig dina vanor.

Hur avslutar jag min prenumeration?

Du kan avsluta din prenumeration ifrån appen "Inställningar" på din iPhone.
Se detaljerade instruktioner under Visa, ändra eller avsluta prenumerationer

Om du avslutar din prenumeration, kommer den pågående perioden att löpa till sitt slutdatum. Därefter kommer din prenumeration inte längre att förnyas och inga ytterligare kostnader kommer att debiteras ditt kort.

Varför tar sökningen lång tid?

Att söka efter en Smart Resa kräver flera anrop till olika tjänster hos både SL och Apple. Skulle din telefon ha dålig täckning eller ha en svag anslutning till ett Wifi (trådlöst internet) kan sökningarna ibland ta lite längre tid.

I regel ska Res Smart svara under 2 sekunder. Är så att dina sökningar alltid verkar ta mycket lång tid är du välkommen att kontakta support@ressmartapp.se så jag kan hjälpa dig.

Hur kommer jag i kontakt med dig?

Jag ger support med bästa förmåga på e-post: support@ressmartapp.se.

 

Hittade du inget svar på din fråga?
Du är varmt välkommen att kontakta mig.